Verzenden & Retour
VERZENDING:
Wanneer wordt mijn order geleverd?
Orders op werkdagen voor 18:00 uur besteld, worden op de eerstvolgende werkdag geleverd.
Winter Jassen worden met uitzondering binnen 48 uur geleverd.
Hoe wordt mijn order verzonden?
Alle leveringen worden verstuurd via DPD koerierdienst.
Waarom is mijn product (nog) niet geleverd terwijl het op voorraad staat?
Het kan wel eens voorkomen dat de bestelde product(-en) niet de volgende werkdag wordt geleverd, hieronder kunnen aantal factoren plaatsvinden:
- Het product is de laatste exemplaar, maar heeft een fabrieksfout, mankement of beschadiging;
- De aankoop van het product is gepaard plaatsgevonden vanuit de franchise onderneming;
- Het product moet besteld worden vanuit de hoofdleverancier;
- Het product moet besteld worden vanuit distibutiecentrum;
- Het product is d.m.v. een systeemstoring vooralsnog te koop aangeboden terwijl het niet op voorraad is.
Mocht één van de bovengenoemde factoren zicht plaatsvinden, nemen wij direct telefonisch contact op met onze klanten en informeren wij per e-mail.
Wij doen ons uiterst best om onze klanten de beste service te verlenen en een goed product te sturen d.m.v. productcontrole uit te voeren.
Helaas kan bij kledingstukken wel voorkomen dat er fabrieksfouten, mankementen en beschadigingen bevatten.
Geleverde producten worden door ons zorgvuldig gecontroleerd, gestoomd en opnieuw ingepakt.
Krijg ik een Track & Trace nummer bij verzending?
U ontvangt automatisch een e-mail met een Track & Trace code. U kunt uw order eventueel achterhalen via de volgende link: https://www.dpdpredict.nl/.
U heeft ook een mogelijkheid bij de DPD koerierdienst om vóór 24:00 uur aan te geven op welke tijdstip u het pakket wenst te ontvangen.
Ik heb geen Track & Trace nummer ontvangen, wat moet ik doen?
Het kan zijn dat de verzonden e-mail met Track & Trace code in uw ongewenste postvak is terecht gekomen. U kunt deze eventueel opzoeken in uw postvak.
Gelieve 24 uur te wachten, voordat u zich richt tot onze klantenservice.
Ik heb een postbusadres, wordt mijn bestelling ook verzonden?
Postbusadressen worden niet herkend door onze koerierdienst, graag deze niet op te geven.
Alle bestellingen worden zelfde werkdag verstuurt en de volgende werkdag geleverd mits product(en) voorradig.
Wij zullen u tijdens uw bestelling op de hoogte houden van de status.
Ik ben niet aanwezig tijdens levering van pakket.
Het kan voorkomen dat u niet thuis bent en/of dat u geen reactie hebt kunnen geven op de
E-mail. Wanneer uw pakket (-en) niet bij u afgeleverd kan worden op Maandag t/m Vrijdag, wordt er standaard bij de buren aangeboden.
Wanneer u wenst dat u pakket (-en) niet bij de buren afgeleverd mag worden, geef dit aan ons door zodat wij dit vermelden op het pakket.
Wanneer u en de buren niet aanwezig zijn voor ontvangst, dan krijgt u een briefje in de brievenbus. Daarop staat of u het pakket nogmaals wilt laten aanbieden, eventueel op een alternatief adres wilt laten bezorgen of bij één van de afhaalpunt wilt laten afleveren zodat u het op een gewenst tijdstip kunt afhalen.
Wanneer is 'Gratis verzending' geldig?
Onze 'Gratis zending' service is geldig bij een minimum order v.a. €29,99 en nationale zendingen. Voor internationale zendingen berekent het systeem automatisch verzendkosten bij.
Wanneer is 'Achteraf Betaling' geldig?
Onze 'Achteraf Betaling' service is geldig bij een Minimaal orderbedrag v.a. €50,- en Maximaal €150,- incl. fee kosten van €7,49,-. De Feekosten worden dan ook in rekening gebracht, mocht u de order terugsturen en annuleren. Zie beleid 'Betaal Na ontvangst' voor meer informatie: Betaal Na Ontvangst
OMRUILING:
Hoe kan ik mijn producten omruilen?
Kleding en accessoires kunt u binnen 14 dagen na ontvangst omruilen voor een andere maat of product. Underwear wordt niet geaccepteerd wegens Hygiëne!
Per 13 april 2015 levert Style Italy een retourformulier in de doos bij u bestelling. Deze retourformulier kunt u ook gebruiken om artikelen te retourneren. Vul het retourformulier volledig in en stuur enkel per post samen met de Factuur/Pakbon naar Style Italy. Zodra wij u pakket hebben ontvangen zullen wij het order verwerken.
Hoe worden producten geaccepteerd?
Indien kleding gedragen, gewassen is, kunnen wij het artikel niet accepteren. Deze worden teruggestuurd* naar de klant.
Retourzendingen verzoeken wij in dit geval in de redelijkerwijs conditie, onbeschadigde staat en netjes in originele verpakking, ongebruikt en voorzien van een label.
Zonder nette beschermde verpakking en niet voorzien van een label zijn wij genoodzaakt om 10% verwerkingskosten van ieder product in rekening te brengen.
Waar kan ik producten terugsturen?
Het retouradres kunt u terug vinden op de retourformulier.
Ik wil mijn artikel(en) retourneren en/of ruilen, hoeveel kost dit mij?
Kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant.
Moet ik nog betalen voor een omruiling?
Bij bestellingen op StyleItaly.nl worden bij orders vanaf €30,- eenmaal nogmaals Gratis verstuurd (mits het product niet in de aanbieding is). Bij omruil van orders onder €30,- vragen wij €4,99 administratie en verzendkosten. Zodra het pakket bij ons binnen is krijgt u automatisch per e-mail een betaallink voor verzending.
Indien u een order hebt geplaatst via een extern partij geldt de volgende regeling:
Bij bestellingen via een extern partij worden bij orders vanaf €50 éénmalig Gratis verstuurd (mits het product niet in de aanbieding is). Bij omruil van orders onder €50 vragen wij €4,99 administratie en verzendkosten. Zodra het pakket bij ons binnen is krijgt u automatisch per e-mail een betaallink voor verzending.
Voor ruilingen van orders met kleine Sale artikelen t/m €79,99 worden verzendkosten gevraagd. Voor ruilingen van orders met jassen uit de Sale t/m €99,99 worden verzendkosten gevraagd.
Zodra wij de betaling binnen hebben sturen wij de gewenste maat/product naar u.
Ik heb een verkeerd product/maat ontvangen, wat nu?
Indien u van mening bent dat u een verkeerde product/maat hebt ontvangen of een beschadigd product, vragen wij van u eerst ons per mail te benaderen met de afbeelding van het mankement. Vervolgens zullen wij uw verzoek binnen 24 uur in behandeling nemen.
Let op! De portokosten voor producten die worden teruggestuurd zonder enige reactie door ons, zijn voor eigen rekening.
Moet ik mijn pakket aangetekend versturen?
U hoeft uw pakket niet aangetekend te versturen, wel heeft u de mogelijkheid bij een aangetekende verzending het pakket te traceren.
Waar kan ik mijn artikel(en) voor omruiling/retour afgeven?
U kunt uw pakket versturen via een willekeurige postkantoor.
Kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant.
Bewaar de Track & Trace code goed, dit is uw verzendbewijs!
Wat is het antwoordnummer van Style Italy?
Style Italy heeft geen antwoordnummer. De retourskosten zijn voor rekening van de klant.
Kan ik een product ook omruilen bij één van de Verkooppunten/Franchisers?
Omruiling en Klachtafhandeling is enkel mogelijk op locatie van aankoop. Aankoop vanuit de webwinkel kan enkel door de webwinkel in behandeling genomen worden.
ANNULERING:
Krijg ik mijn geld terug als ik mijn product retour stuur?
Uiteraard, mocht je niet tevreden zijn met uw aankoop, dan heeft u het recht de artikelen binnen 14 dagen na aflevering aan Style Italy te retourneren. Mocht een franco omruiling vooralsnog retour gestuurd worden, zullen wij de gemaakte kosten in rekening brengen.
Retourzendingen verzoeken wij in dit geval in de redelijkerwijs conditie, onbeschadigde staat en netjes in originele verpakking, ongebruikt en voorzien van een label.
Zonder nette beschermde verpakking en niet voorzien van een label zijn wij genoodzaakt om 10% verwerkingskosten van ieder product in rekening te brengen.
Kan ik na 14 dagen mijn order annuleren?
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en in redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Enkel de kosten voor retour vanuit consument naar de webwinkel zijn voor rekening van de consument.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Buiten de bedenktermijn worden retour gestuurde orders niet geaccepteerd. U ontvangt een waardebon voor het aankoopbedrag. Deze waardebon kunt u binnen een termijn van 6 maanden weer besteden via www.styleitaly.nl.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour, terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Hoe worden producten geaccepteerd?
Indien kleding gedragen, gewassen is, kunnen wij het artikel niet accepteren. Deze worden teruggestuurd* naar de klant.
Retourzendingen verzoeken wij in dit geval in de redelijkerwijs conditie, onbeschadigde staat en netjes in originele verpakking, ongebruikt en voorzien van een label.
Zonder nette beschermde verpakking en niet voorzien van een label zijn wij genoodzaakt om 10% verwerkingskosten van ieder product in rekening te brengen.
Vul het retourformulier volledig in en stuur enkel per post samen met de Factuur/Pakbon naar Style Italy. Zodra wij u pakket hebben ontvangen zullen wij het order verwerken.
Zonder de Factuur/Pakbon of een kopie hiervan kan er geen verwerking plaatsvinden.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Na bevestiging van retour kunt u uw geld binnen de wettelijke termijn van 14 werkdagen terug verwachten op het rekeningnummer waarmee het order is betaald.
Vanwege privacy kunnen wij het bedrag niet op een andere rekeningnummer terug storten.
Heeft u betaald met een creditcard, dan zullen wij het bedrag per refund terugstorten op uw creditcard account. Hoe lang het duurt voor het bedrag weer op uw rekening staat is mede afhankelijk van de medewerking van de bank/creditcardmaatschappij en is dus niet geheel door ons te beïnvloeden.
Ik heb een verkeerde bedrag op mijn rekening ontvangen.
Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat u het verkeerde bedrag heeft teruggekregen neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via [email protected].
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. Kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Kan ik een product ook terugbrengen en annuleren bij één van de Verkooppunten/Franchisers?
Terugbrengen, Annuleren en Klachtafhandeling is enkel mogelijk op locatie van aankoop. Aankoop vanuit de webwinkel kan enkel door de webwinkel in behandeling genomen worden.
FORCE MAJEURE - OVERMACHT
Zowel de ondernemer als de consument is niet verantwoordelijk voor de achterstand van prestaties en de vertraagde levering als gevolg van een Force Majeure. Een Force Majeure is een gevolg van een gebeurtenis wat zowel de ondernemer als de consument niet had kunnen voorkomen. Een Force Majeur is inclusief maar niet gelimiteerd handelingen van God, oorlogen, arbeid stakingen of geschillen, economisch politiek verbod op handel, overheid beslissingen of enig ander Force Majeure gebeurtenis.
afbeeldingen en informatie op deze website zijn onder voorbehoud.
*Bij orders onder €30,- zullen wij verzendkosten vragen.
*Sale artikelen zijn alle artikelen in de categorie Sale. Alle artikelen onder €100,- valt onder Sale artikel.
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met onze klantenservice via [email protected]
Laatst gewijzigd op 14 februari 2018,